GI pannkakor med färska bär/frysta bär

Tid: 30 minuter

Muffins ca 10 pannkakor

Du behöver:

  • 2,5 dl fullkornsvetemjöl
  • 0,5 tsk salt
  • 6 dl mjölk
  • 3 ägg
  • 50 g flytande margarin eller flytande smör

Servering:

  • ca 200 g färska eller tinade frysta bär, t.ex. hallon, jordgubbar, vinbär, blåbär

Gör så här:

Blanda mjöl och salt i en bunke. Tillsätt hälften av mjölken och vispa till en jämn smet. Vispa sedan i resten av mjölken. Vispa sist i äggen.

Jag gjorde dem här pannkakorna och bjöd mina kärringar på när dem var här och jag tyckte dem var jättegoda, det tyckte kärringarna med :-)
Jag kompletterade även med keso, lingon och råkostsallad...
Även ungarna gillade dem !


Kommentarer

Skriv en snäll kommentar här:

Vad heter Du ?:
Glöm inte bort mig

E-postadress: (bara jag ser den)

Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat ?:

Trackback
RSS 2.0