Dikt !

I Folkviseton
av Nils Ferlin

Kärleken kommer och kärleken går,
ingen kan tyda dess lagar.
Men dej vill jag följa i vinter och vår
och alla min levnads dagar.


Mitt hjärta är ditt, ditt hjärta är mitt och aldrig jag lämnar det åter.
Min lycka är din, din lycka är min
och gråten är min när du gråter.

Kärleken är så förunderligt stark,
kuvas av intet i världen.

Rosor slå ut ur den hårdaste mark som sol
över mörka gärden.

Mitt hjärta är ditt, ditt hjärta är mitt
och aldrig jag lämnar det åter.Min lycka är din,
din lycka är min

och gråten är min när du gråter.


Kommentarer
Postat av: Tina

Trevligt att du tittade förbi! jo dagen har flytit på bra ..så nu är de bara morrondagen sedan är det helg!!..nä nu skall jag kolla runt här.

Ha det gott!

2008-10-15 @ 20:32:41
URL: http://tinaz.blogg.se/

Skriv en snäll kommentar här:

Vad heter Du ?:
Glöm inte bort mig

E-postadress: (bara jag ser den)

Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat ?:

Trackback
RSS 2.0