Utflykt

Vi lämnade Amanda på dagis på morgonen, vi lät gubben sova för han sov så dåligt i natt.
Jag tog med mig Viktor och åkte till Michis och hälsade på, vi gick och handlade en sväng och sen gick vi hem och fikade och umgicks. Vi hade en jättemysig stund och jag har saknat min stora tjej.
När vi åkte hem igen så gick vi till apoteket och köpte grejer till älsklings näsa, han har det så jobbigt med allergi och förkylning så han lever på nässpray..

Hann med en fika innan jag hämtade prinsessan på dagis..

När Amanda badade ikväll så började hon storgråta för att hon trodde en humla skulle komma, det var en fluga i närheten, och hon var helt förtvivlad. Hon är riktigt rädd för alla små insekter som myror, flugor, myggor, humlor och getingar. Undrar hur man kan hjälpa henne att bli av med det ? Hur kan hon ha blivit så rädd ?
Nån som har tips på vad man kan göra ?


Kommentarer
Postat av: Rosie

Prova med att köpa en håv och en fin burk så kan ni springa och jaga dom tillsammans, när dom är i burken så kan hon spana in dom i lugn och ro för att sedan släppa ut dom

2008-06-09 @ 21:15:13
Postat av: KarinW

Inte lätt det där om de är rädda men om du håller i småkrypen då,nej förresten det funkar nog bara med myror....Har en 18 åring som höll i spindlar när hon var liten och nu går hon inte in på toa om lilla Imse är där. Prova Rosies tips!

2008-06-10 @ 21:17:21
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag har två barn som är livrädd för det, dock har det blivit lite bättre. Mycket deras rädsla baserar sig på att A blev bränd av en och sen dess är han livrädd och lillebror M har hakat på det. Det kan gå så långt att dom gallskriker bara för att flyger i närheten av dom, dock har det blivit lite bättre. Jag tror att det hjälper att prata om dom och framförallt att man själva inte visar någon rädsla för dom genom att skrika, vifta på armarna och springa därifrån.

2008-06-17 @ 14:39:06
URL: http://barnstugan.wordpress.com

Skriv en snäll kommentar här:

Vad heter Du ?:
Glöm inte bort mig

E-postadress: (bara jag ser den)

Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat ?:

Trackback
RSS 2.0