Jag förundras..

över hur man kan tillåta denna busstrejk ???? Det övergår mitt förstånd ! Jag har all förståelse och sympatier för bussförarnas löner och arbetstider, klart dem ska ha en rimlig lön och en rejäl dygnsvila.
Det jag inte förstår är att man kan tillåta en strejk i denna omfattning, som kommer att lamslå hela StorStockholm. Orter som är helt beroende av busstrafiken kommer ju att bli helt avskurna från omgivningen...

Jag ska t ex hämta Sandra i Älta där det bara går bussar ifrån. Det är hur sjukt som helst för folk kommer inte kunna komma till jobbet, läkare osv, och vem har råd att ta en taxi ? Ska man förlita sig på att få skjuts ?

Hur gör man när folk inte kommer till jobbet p g a strejken då ? Var drar man gränsen för samhällsfara ? Vad är regeringens ansvar ?

Jag tycker detta är fel sätt..Vad tycker ni ?

Kommentarer

Skriv en snäll kommentar här:

Vad heter Du ?:
Glöm inte bort mig

E-postadress: (bara jag ser den)

Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat ?:

Trackback
RSS 2.0