Olydig dotter bortskänkes...

Är det någon som vill ha en 5-årig flicka som inte vill lyda ?
Ni får henne alldeles gratis, jag kan betala porto oxå.

Nu har jah hållit på i flera timmar att få Amanda att städa sitt rum och hon bara vägrar, det händer ingenting.
Så jag har sagt att hon inte får nåt lördagsgodis och inte sova hos Sandra i morgon.
Hon har slängt ner alla sängkläder på golvet, klätt på sig och av sig.

Jag stängde av teven förut för hon fick inget gjort utan hon bara kolla på teven och då började hon storgråta av den orsaken.- Mamma har stängt av min teve. Jag har ingen teve.

Inget roligt att hålla på så men vi kan inte låta henne bestämma heller och hon är redan bortskämd så vi måste ta oss genom det här...


Kommentarer
Postat av: Nettan

Ja, visst är det gulligt med ungar ibland.

Känner igen det där.

Det gäller bara att vara hård hur jobbigt det än är. Jag kan tycka att det är jobbigt i alla fall då man tjatar och tjatar och inget händer.



Hoppas att det går bra.



kram

2008-07-19 @ 14:40:53
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: kats

fniss... ja du ... det är rart med barn fniss... mina är 14 och 18... inte alltid lätt det heller...

Men ofta använder jag samma metod som när jag tränar hundarna... jo faktiskt det är ett bra sätt... jag sätter på mig "belöningsglasögonen" och letar BRA beteenden eller rätt saker de gör och "Belönar" det med ord, kärlek och kanske ngn sak mm....jag väljer alltid mina strider... om jag inte är i fas då väljer jag att inte "se" mm... OM jag är i fas...då väljer jag att strida... alltid men normal röst ( ja nästan alltid då fniss) och använder den kvinnliga listen.... så jag får igenom det jag vill...fniss... men så var jag nog inte från början... det är hundträningen som har lärt mig massor.... man får ju inte en hund att lyda genom höjda röster mm... utan det gäller att vara listig...fniss



en stor kram till dig mamma... jag vet... det är inte alltid så himla lätt att vara mamma... det ska gudarna veta:-)) ibland är det rarast när de sover...fniss... me nkämpa på det du känner är rätt för er...så blir det bra...

2008-07-19 @ 15:43:23
URL: http://kats.blogg.se/
Postat av: Dilek ISabelle

gud va jobbigt det låter. hoppas att det löser sig snart! annars kan ni ju boka tid hos sånna som "lär" barnen bete sig väl eller vaddet heter minns inte.

2008-07-19 @ 15:58:57
URL: http://izmir.blogg.se/
Postat av: evans

Jag har en sexåring som gärna städar sitt rum - så länge han får betalt för det...

2008-07-19 @ 17:35:38
URL: http://evans.blogg.se/

Skriv en snäll kommentar här:

Vad heter Du ?:
Glöm inte bort mig

E-postadress: (bara jag ser den)

Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat ?:

Trackback
RSS 2.0