Hemma och lite allt möjligt

är småttingarna sjuka, Amanda har svinkoppor, snorig och hostig. Viktor är snorig och har feber och är väldans gnällig. Han är lös i magen oxå och har ett bajs som luktar apa, det luktar verkligen illa. Dagen har bestått i att passa upp på barnen och pyssla med dem. Jag har tvättat alla handdukar och bytt lakan i Amandas säng, svinkoppor smittar lätt så man bör göra så. Gick en sväng och handlade, postade flera paket och handlade grejer till Amandas koppor på apoteket.

Vi håller på med en stor drive nu, jag och gubben, och säljer en massa grejer på Tradera och Blocket. Det är en hel del pyssel med det men det är roligt att få in lite extra slantar.

Mattias kom förbi här efter jobbet så han stannade och åt middag och fikade med oss.
Michaela och Sandra åkte till Mora i morse med tåget. Dem åkte till vårat lantställe för att koppla av och ha det lugnt och skönt. Jag har pratat med dem och allt är bra, dem är på plats och mår bra.

På måndag kommer gubbens dotter Evelina hit och hälsar på, hon bor i Söderhamn och hon ska vara med oss i ett par dar. Det ska bli jätteroligt att träffa henne igen för nu är det 2 år sen drygt vi träffades. Samma dag ska Amanda sövas och fixa sina tänder så det blir en händelserik dag.

Jocke var hos tandläkaren idag och han har 2 hål han måste laga.

Kommentarer

Skriv en snäll kommentar här:

Vad heter Du ?:
Glöm inte bort mig

E-postadress: (bara jag ser den)

Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat ?:

Trackback
RSS 2.0