Middag

Snart ska vi börja fixa iordning middagen för nu är jag hungrig, det kurrar i magen..Vi ska äta detta idag..

Ryssröra

4 Portioner
300 g Köttfärs
2 dl Ris + 4dl vatten
1 msk Margarin eller olja
1 dl Strimlad purjolök
1 Köttbuljongtärning
1/2 dl Tomatpuré
2 msk Tomatketchup
1 tsk Oregano
1 Vitpeppar
1 Svartpeppar
1 Cayennepeppar
1/2 tsk Salt
2 tsk Paprikapulver
1 tsk Allkrydda eller 1 Pressad vitlöksklyfta
1 tsk Lökpulver eller 2 msk Finhackad lök
Vatten
8 Pitabröd

Börja med att koka riset enligt förpackningen. Fräs och smula sönder köttfärs i oljan med en gaffel.
Lägg i den strimlade purjolöken. Smula över buljongtärningen. Tillsätt puré, ketchup samt kryddorna.
 Vill du inte ha röran pepparstark, halvera mängden peppar. Späd med vatten.
 Låt koka under lock 10- 15 min. Blanda riset i köttfärsröran och värm tills röran blir
riktigt varm. Servera ryssröran i pitabröd.
 Extra sallad behövs till

Det låter så gott och jag ska berätta sen hur det smakar...

Kommentarer
Postat av: Marita

Det låter jättegott, men lite väl snålt med köttfärs och ris. Det skulle aldrig räcka för oss:)

Smaklig måltid!

2008-08-31 @ 21:11:32
URL: http://majo-carpediem.blogspot.com/
Postat av: maria

Då är det bara att dubbla mängden :-)

2008-08-31 @ 21:30:38
URL: http://hippamorsan.blogg.se/

Skriv en snäll kommentar här:

Vad heter Du ?:
Glöm inte bort mig

E-postadress: (bara jag ser den)

Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat ?:

Trackback
RSS 2.0