Måndag 14 april

Jag är trött och lite låg idag, har varit hemma idag förutom en sväng vi gick till affären och kollade lite på presenter. Jocke blir 18 om tio dagar och Amanda fyller 5 i början på maj. Joakim blir myndig, vuxen ?!, nja tveksamt. Min stora kille är rätt omogen ibland och har väl levt i lite skyddad verkstad tror jag.
Han är lite för beroende av internet och on-line spel och till viss del är det mitt fel som tillåtit honom att spela. Vi har en hel del konflikter om det och det är rätt jobbigt ibland, jag vill inte att han ska sitta framför datorn jämt utan jag vill att han ska vara social, lära sig att umgås med människor.
Inte alltid lätt att vara förälder och konsekvent, tycker jag. Det kan vara lättare sagt än gjort !

Kommentarer

Skriv en snäll kommentar här:

Vad heter Du ?:
Glöm inte bort mig

E-postadress: (bara jag ser den)

Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat ?:

Trackback
RSS 2.0