Storhandlat

Amanda kom och frågade mig idag - mamma, var är farfar ?
-Han är i himmelen, svarade jag.
-Hos oss ? undrade hon.
-Däruppe ovanför oss i himmelen bor farfar, sa jag till henne.

Hon funderar så mycket och frågar mycket saker om livet, om henne själv och oss och andra. Hon rabblar gärna och ofta upp sin familj och alla namnen på oss. Lilla sötnosen, hon är så charmig !

Idag bestämde vi oss för att åka till ICA Maxi och storhandla så det gjorde vi. Handlade mat för en 3 veckor framåt och det är skönt för nu har vi mat. Vårat matkonto är väldans högt varje månad, även om det sjunkit sen dem stora flyttat hemifrån. Men om vi inte storhandlar utan bara handlar hemma på ICA eller Hemköp så blir det mycket dyrare, kan bli att vi handlar för runt 300 kr om dagen och det är hutlöst. Därför försöker vi åka och storhandla en eller två ggr i månaden.

Nu vaknade lill Viktor oxå efter att ha sovit ca 10 min själv i sin säng, lilla rackarn ! Han vill sova brevid sin mamma och då helst med tutten i munnen. Kan bli rätt frustrerande ibland när man inte hinner med det man tänkt sig...men men så är det och det blir bättre.

Nu ska här lagas tacos ! Älsklingen har fixat grönsakerna så nu är det min tur att fixa köttfärsen. Smarrens ska det bli !


Kommentarer
Postat av: Sandra

Tcos är inte helt fy skam.....vi tog en sån middag idag osså med ett par goa vänner.
Fin ny hemsida du har! Duktig gumma!!

Megakram Sandra

2007-12-29 @ 22:11:48

Skriv en snäll kommentar här:

Vad heter Du ?:
Glöm inte bort mig

E-postadress: (bara jag ser den)

Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat ?:

Trackback
RSS 2.0