Övning: Min drömlista

Övning Drömlista

En förutsättning för personlig utveckling och för att vi överhuvudtaget
ska kunna utvecklas och nå våra mål är att vi tillåter oss att drömma.

Det räcker inte med att vi tänker våra drömmar.
Vi behöver också skriva ner våra drömmar och önskningar.

Du behöver inte skriva dem i någon särskild ordning.
Skriv ner vadhelst du någonsin har önskat dig under hela ditt liv.
Ta med allt som du skulle vilja göra.Som sagt: Dröm, önska dig saker och lek mycket!

Gärna tillsammans med dina nära och kära.

Jag rekommenderar att du åtminstone var sjätte månad går igenom din drömlista,
bockar av redan uppnådda drömmar och lägger till nya som du vill ha med.

Min drömlista

Detta vill jag göra. Uppnått

Att min älskling ska få må bra
Att mina barn får vara lyckliga och utvecklas
Att jag, min man och våra barn får vara friska
Att jag ska komma igång med min personliga hälsa ordentligt
Att Viktor får en dagisplats i januari
Att mina föräldrar och lillebror får vara friska
Att få lära mig mer om photoshop
Att lära mig mer om design
Att åka utomlands med min man och mina barn
Att köpa ett radus och ha en liten gräsplätt till
Att min man ska få ett jobb han trivs med
Att jag får leva med min man i harmoni så länge jag lever
Att ha ett husdjur


Kommentarer
Postat av: Anna

Vilken harlig installning du har! jag tanker precis likadant. Skriver alltid listor (hehe jag gor nya hela tiden istallet men de innehaller alltid samma basgrejer) och har alltid gjort. Kanns konkret! Och faktiskt har jag markt att jag har uppnatt mycket av sakerna, omedvetet, for att min fokus alltid ligger at det hallet. Nu ar jag i USA och foljer mina drommar, laskigt och spannande, men langtar allra mest efter att fa finna den tryggheten som aven du beskriver, med familjen. Oj vad langt det blev hahaa...stor kram!

2008-09-18 @ 22:06:12
URL: http://hollywoodresan.blogg.se/

Skriv en snäll kommentar här:

Vad heter Du ?:
Glöm inte bort mig

E-postadress: (bara jag ser den)

Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat ?:

Trackback
RSS 2.0