HEJ IGEN PÅ SENA EM ELLER TIDIGA KVÄLLEN



Idag har vi varit i farten hela dagen och jag har upplevt ett brett känsloregister idag på många olika vis, sorg, glädje, hopp, önskan, trötthet är några av dem..
Kan vara svårt för en del att förstå det jag skriver för alla har inte bakgrunden.
 Jag kan säga så mycket att jag och min älskling har haft en turbulent resa i vårat liv under några år och det sista som hände var flera dödsfall i våran omgivning förra året..bl a min svärmor, min kusin och en annan nära släkting till mig.

Det vi bla har gjort idag är att åka och titta på svärmors lägenhet och hur det nu ser ut i fönstren där och på balkongen, när svärmor fanns så var hela balkongen full av blommor och nu var det en parabol där och alla persienner var nerdragna.
Svärmor hade gardiner i fönstren och blommor i mängder, nu såg vi ingenting för det var bara nerdraget..
Så sorgligt och overkligt, jag rös i hela kroppen när vi svängde in på parkeringen..
Vi saknar henne så mycket..

Vi har oxå varit i Solna och hämtat reflexer som min älskling har fixat gratis till barnen på dagis..
Vi har hälsat på älsklings jobb där vi inte heller varit på över ett år, det var där han blev sjuk och det var jobbigt för älskling att vara där.
Tanken är att han ska börja arbetsträna där till våren och vi får hoppas att det går bra, det måste det för det finns ingen annanstans han kan arbetsträna. Arbetsgivaren är tvungen att ordna det och man kan inte gör det på någon annan plats..

Vi åt en sen lunch på ett ställe i Spånga där dem har världens godaste pizzamackor..Spångamackan !
Vi satt ute och åt i det sköna vädret och Viktor fick oxå smaka..

Vi avslutade det hela med att åka till minneslunden i Spånga kyrka och hälsa på småttingarnas farmor och farfar, Viktor har inte fått träffa någon av dem medan dem levde och det känns i hjärtat..
Det var fridfullt på kyrkogården..





Ska äta nu..

Lev i frid !


Kommentarer
Postat av: Din man

Jag kan verkligen inte beskriva i ord hur mycket jag älskar dig och är så lyckligt att jag har dig vid min sida, Jag vet att Mamma älskade dig och var glad över att du finns i våra liv efter hon var borta detta sa hon många gånger till mig.

Tack min underbara fru

2008-09-24 @ 18:55:20
Postat av: Nettan

Här har det hänt grejer ser jag !

Förstår att det har varit en känslosam dag för dig och din familj.



Solna - ja, där va vi också idag ! Ha, ha !



Känner igen det där med arbetsträning.

kan vara en tung bit.

Jag har också varit med om det.

Lycka till till gubben din !



Den där spångamackan har jag hört talas om förrut här hemma. Men jag har aldrig kommit iväg för att smaka den då jag hört att den verkligen ska vara suverän. Men nu kanske det är dax. Ha ha !



Många kramizar





2008-09-24 @ 23:24:29
URL: http://hasselby.blogg.se/

Skriv en snäll kommentar här:

Vad heter Du ?:
Glöm inte bort mig

E-postadress: (bara jag ser den)

Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat ?:

Trackback
RSS 2.0