Sista dagen denna vecka



God morgon på er underbara människor :-)
Det är så roligt att sätta på datorn och gå in i bloggen och läsa alla fina kommentarer !
Det finns en sån hjärtlighet bland oss, tycker jag !

Jag har precis ätit frukost och det var gott som vanligt
och idag åt älskling en ordentlig frukost oxå, men hans blodsocker är
på tok för högt. 7.8 före frukost
och det ska inte vara över 6.
Mitt blodsocker låg på 5.5...

Vi har fått  Dagens Nyheter gratis en månad så nu har jag suttit och läst den en stund, så läser jag en artikel om att
funktionshindrade inte ska få ta med sig sin personliga assistent
till sjukhuset, utan dens ersättning upphör under sjukhustiden.
Det är helt sjukt och helt vansinne !!
Assistenten finns ju för den funktionshindrade
just för att personen inte klarar sig själv.
Hur ska den handikappade helt plötsligt klara sig själv på sjukhus ?

Då motiverar dem med att personalen på sjukhuset ska ta hand om dem då !!!
När personalen på sjukhusen inte klarar av dem som redan ligger på sjukhus !!!???
Får inte detta att gå ihop..

Jag har en bror som är funktionshindrad och sitter i rullstol och han skulle aldrig klara
sig själv på sjh, han behöver hjälp med allt.
Hur skulle sjh personalen kunna tillfredsställa brorsans behov ???

Jag blir så upprörd när jag tänker på det och jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om detta,
dessutom så jobbar jag med handikappade människor...

Nu åter till denna söndag :-)
Idag har jag lite att pyssla med, bl a ska
jag skriva rent ett protokoll, jag måste noppa mina buskar till ögonbryn och
tvätta en del...
Sen blir det söndagsbio med familjen i soffan till Horton som handlar om
en elefant...

Tjing så länge !

Vad gör ni idag !



Kommentarer
Postat av: Rosie

Godmorgon. Ja man blir så arg när man läser sådant. Har man assistent så ska man väl för sjutton ha rätt till att ha dom där man är, det spelar ingen roll om man är hemma eller på sjukhuset.

Idag ska alla mattor ut, sängarna ska tömmas och så fort Musse har blivit hämtad så blir det att dammsuga allt.

Önskar er en underbar söndag

Kram

2008-10-19 @ 12:03:02
Postat av: Kattis

Åh, tacka så mycket. Det är roligt att hålla på, men nu måste jag lära mig att ta den tiden för mig själv.



Jag satt på sjukan med med min mor som hade Altzeimers, det var ingen kul historia. JAg jagade läkaren i korridoren....ja, det är en lååång historia.

KRAM

2008-10-19 @ 15:06:58
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: ejmis

Idag har vi byggt vinterhagar.

2008-10-19 @ 15:19:44
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: My

Ja mitt är nog rätt lågt så tidigt :)

Och idiotiskt att de inte ska få ta med sig assistenten! När jag jobbade i somras så hade de med sig sin assistent, hade inte funkat annars..

2008-10-19 @ 16:22:18
URL: http://myilivet.blogg.se/
Postat av: BejlaP

sv; ja visst gör dom :D

tack, detsamma! :)

Kram bpd

2008-10-19 @ 16:39:28
URL: http://bejlaperidott.blogg.se/
Postat av: BejlaP

sv; ja visst gör dom :D

tack, detsamma! :)

Kram bpd

2008-10-19 @ 16:39:29
URL: http://bejlaperidott.blogg.se/
Postat av: AnnaKK

Tack så hjärtligt för kommentaren i min blogg! Här verkar finnas en hel del läsvärt. Ska kika runt lite... :-)



Ha en fin kväll!!!

2008-10-19 @ 17:14:44
URL: http://handerblandander.blogg.se/
Postat av: Annelie

Jag tycker samhället och sjukvården överlag har blivit så hemskt. En självklarhet att dom skulle få ha med sina assistenter, det är ju deras trygghet dessutom.Nu blev jag också upprörd...



I övrigt har jag haft en jätteskön dag med kärt besök från en av mina fem bröder och flickvän, promenerat och, ja..bara haft det bra =)



Ha en fortsatt fin kväll!

2008-10-19 @ 21:37:22
URL: http://rospinglan.blogg.se/
Postat av: Mia

Jag läser....och blir så in i Norden förb....d! HUR kan dom behandla sjuka människor så illa???????

2008-10-19 @ 22:12:28
URL: http://matmia.blogg.se/

Skriv en snäll kommentar här:

Vad heter Du ?:
Glöm inte bort mig

E-postadress: (bara jag ser den)

Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat ?:

Trackback
RSS 2.0