Reflektion...

Jag förundras över människor, dem fascinerar mig som varelser och individer. Vad det är som gör att man blir den personen man är ? Hur mycket som är yttre påverkan, föräldrarnas ansvar, det egna ansvaret, miljöpåverkan, vänner , genetiskt ?? Det är många pusselbitar som ska på plats i samma person..

En liten orörd baby som ska växa upp till en självständig individ och möta omvärlden och välja sina egna vägar här i livet, göra rätt och fel val och kunna tackla tuffa situationer. Att kunna ta emot kärlek och tillåta sig att vara lycklig i både sig själv och sin relation..Mycket ska stämma..

Jag tror på en bra grund plattform att stå på, med god självkänsla så att man kan falla tillbaks i sig själv efter tuffa motgångar. Att inte vara för hård mot sig själv och att ha en förmåga att kunna säga förlåt och att kunna förlåta..
Vara ärlig mot sig själv och inte ha för höga krav på sig själv men samtidigt ändå kräva av sig själv till en rimliga nivå..

Det finns mycket ont mellan människor såsom hat, bitterhet, ignorans, avundsjuka, falska spel och likgiltighet..Sånt tycker inte jag om ! Jag är mycket för kärlek, glädje och enkelhet, att kunna lösa problem, leva i nuet och kunna blicka framåt och inte grotta in sig i det som varit...

Vad tycker du ?
                                                                                                           


Kommentarer

Skriv en snäll kommentar här:

Vad heter Du ?:
Glöm inte bort mig

E-postadress: (bara jag ser den)

Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat ?:

Trackback
RSS 2.0