Midsommar

På fredag är det midsommar afton och vad jag förstår så ska det regna i hela Sverige - Trist !!
Men, men det är ändå midsommar och vi ska fira det med sill, potatis, blomsterkrans i håret och vi ska umgås med familjen hos mina föräldrar. Jag älskar att umgås med min familj.

När jag var växte upp så firade vi alltid midsommar i Dalarna i vårat sommarhus och även när mina stora ungar växte upp så var vi ofta där....Det är nåt speciellt med midsommar och Dalarna, vi red häst och vagn och vi klädde och reste midsommarstången tillsammans hela byn och sen blev det dans runt stången, och sen avslutades det med kaffe och bullar i bygdegården..

På kvällen var det alltid logdans i byn och det missade man bara inte :-)
Apropå det så har jag dansat folkdans i 6 år när jag var yngre *skrattar*



Kommentarer
Postat av: Linda och Prinsessan

Men vilken fräck sida kommer att gå med under dagen då jag strax ska till jobbet.

Hoppas att du/ni får en bra dag idag :)

2008-06-18 @ 05:51:01
URL: http://babymyz.blogg.se/
Postat av: Malin

Midsommar... det är så mysigt. sill och potatis ser så gott ut, blommor och lite regn på kvällen...

i år jobbar jag dock hela midsommar- 24h... blää.

Men men, man får mysa på morgonen innan jag börjar (jag börjar först 15.00)

Kram och hoppas din midsommar blir underbar!

2008-06-18 @ 10:40:29
URL: http://barnlycka.blogg.se/
Postat av: Petra

Tyvärr är midsommar=regn så vi får stå ut, haha!!!

2008-06-18 @ 16:43:06
URL: http://glamouricious.blogg.se/

Skriv en snäll kommentar här:

Vad heter Du ?:
Glöm inte bort mig

E-postadress: (bara jag ser den)

Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat ?:

Trackback
RSS 2.0